Stolpejakt, valideringsproblemer og en ny utfordring

Categories Livsstil

Dagen i dag startet 04.15. Min mor og jeg skulle ut på stolpejakt og fullføre Grünerløkka og Sagene kartene. Vi slo sammen disse kartene og det var langt mellom stolpene så det ble mye gåing de to dagene vi har holdt på med dem, men nå er de fullført. Og vi har et kart til vi holder på med, og det er mange andre kart vi har lyst til å starte på. Jeg har lyst til å bare reise rundt i Norge og bare ta tusenvis av stolper, rett og slett bare dra på en stolpeturne!

I dag måtte jeg også validere månedskortet mitt igjen, jeg legger på penger når uførepensjonen har kommet inn og noterer opp når jeg må validere, det er nemlig et kronglete system dette her syns jeg. For når jeg har kjørt buss og T-bane opplevde jeg to forskjellige ting ved å reise uten å ha validert kortet. På bussen fikk jeg nærmest kjeft for å ikke ha validert, men de gjorde det for meg og sa at neste gang ble det bot for det ble sett på som å ikke ha billett hvis kortet ikke er startet på en ny måned, altså validert. På T-banen var det en eldre dane som gjorde det for meg uten å nevne bot engang. Men det å validere er et kapittel for seg selv altså! For på bussen er jeg ikke garantert å få gjort det for enten virker ikke maskinen eller sjåføren bare vinker meg inn. Og på bussterminalen har de fjernet alt av sånne maskiner som validerer. Skrev en Mail til dem i stad om det så får man se hva man får til svar, sikkert noe om app osv. Hadde jeg vært interessert i å ha månedskort på app så hadde jeg vel hatt det for lenge siden, hadde jeg ikke det da?! Men jeg vil ikke ha alt på mobilen. Så for å få validert må jeg rett og slett på T-bane stasjonen. Hjemme og på Lillestrøm er det ingen mulighet heller. Så hvis jeg ikke har fått validert fordi det ikke er mulighet og hvis det blir billettkontroll blir det bot på 1500kr, selvom jeg har kortet! Jeg syns det er helt urimelig jeg altså! Det bør finnes flere muligheter for å validere! Hvor mange ganger har jeg skrevet validere nå egentlig? Nei, over til noe annet.

Jeg har jo vært medlem på Vektklubben lenge nå, logger kalorier og hva jeg spiser på appen deres og har blogget litt hos dem, leser forum osv. Nå har de startet en 30 dagers utfordring hvor jeg vil få tips til mat, trening og mye annet for å hjelpe livsstilsendringen, bli mer motivert, få litt hjelp til råd og tips rett og slett. Jeg meldte meg på i går og fikk første tips i dag. Men jeg skulle nok startet på en ukedag for i morgen skal vi på teater og middagen var allerede bestemt i dag. Men fra mandag blir det nok lettere å følge planen. Men jeg skal gjøre det jeg kan. I dag var heldigvis treningstipset å gå en tur, og det startet vi dagen med. Så dette blir interessant å følge framover, se om livsstilsendring blir mer motiverende osv. Men blir et treningstips å dra på treningssenter finner jeg på et eget alternativ for det skjer bare ikke.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *