Et mål for resten av april

Categories Livsstil

Mens jeg gikk tur istad tenkte jeg at jeg har lyst til å prøve å gå 10’000 skritt hver dag resten av måneden. Og med i dag er det 17 dager igjen og det burde kunne gå an.

Ja, jeg valgte å gå en tur likevel selvom jeg skrev i dag tidlig at jeg skulle ha en hviledag. Men den dårlige samvittigheten gnagde veldig så det ble brått bestemt at en tur skal jeg klare. Og da ble det 10’000 skritt idag, eller 14’335 skritt for å være nøyaktig og da skal jeg klare det resten av måneden også.

Men det sies at man skal ha 10’000 skritt hver dag eller noe sånt for helsegevinst osv. Men etter at jeg startet med livsstilsendring og begynte å gå mye mer som trening så fant jeg ut hvor vanskelig det egentlig er. Når man er i jobb og det blir mye stillesitting også drar man gjerne rett hjem etterpå hvor det er middag og slapper av resten av dagen noe man gjerne vil, så ender det ofte ikke opp med 5000 skritt engang. Så man må jobbe mye mer for det, og mye mer enn man tror.

Så jeg er villig til å teste det. Går det ikke en dag så må jeg bare finne meg i det. Men jeg skal prøve så godt det lar seg gjøre.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *