Nye mål

Categories Livsstil

I dag tidlig mens jeg ordnet meg før jobb så tenkte jeg på noen nye mål for meg selv.

Jeg tenkte at på hverdager, når det som regel blir jobb og da jeg ofte har en stillesittende jobb og pleier å dra rett hjem etterpå så kan jeg ha som et mål at jeg må gå 10-12.000 skritt først. Og det har jeg mulighet til, for jeg er allerede igang med det, gå et holdeplasser før jeg tar buss, gå til endestasjon og ta buss derfra, hoppe av et par før hjemme osv. Eller jeg kan gå til jobb eller fra jobb.

På fridager er det lettere å gå lengre turer. Jeg har fri onsdag og fredag og har også helgen. Da er målet å gå 15-20.000 skritt. For da kan jeg starte tidlig som jeg allerede gjør, og gå langt og lenge uten at jeg har noe spesielt som venter.

Jeg er allerede godt i gang og har det som mål frem til 1.mai. Men jeg kommer ikke til å slutte med dette etter det. Men jeg kommer til å ha en hviledag innimellom, det skal jeg ikke nå. Nå skal jeg klare dette her først så kan jeg ta veien videre etterhvert.

Jeg følger en på YouTube og noen på TikTok som driver med 30 eller 75 hard. Og det ser jo veldig artig ut, men det er veldig strengt og gjør man ikke det man skal en dag må man starte helt på nytt. Det virker som en bra motivasjon, men tror det kan bli litt i det strengeste laget igjen. Jeg liker å kunne sette mine egne regler på dette her. Men jeg kan jo bruke deler av det opplegget og gjøre om til mitt opplegg uten noe strenge krav og følge med på deres progresjon og ta motivasjoner ut av det. Om ikke for en vektnedgang så for en sterkere og sunnere kropp.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *