Last Updated:

En veldig fin morgentur!

Categories Trening

Hei! Vi er på dag 4 i utfordringen min nå og det går veldig bra. Jeg har gått turer og jeg har fått gått 10’000 skritt hver dag og trent med app. Nå som jeg er så godt i gang, og delt om det her på bloggen og på Instagram kan jeg ikke backe ut nå!

I dag, onsdag har jeg en fridag. Så planen min var å stå opp 04.15 og gjøre meg klar til når min mor står opp 04.30. Sammen tar vi bussen 05.08. Hun går av litt før meg for hun skal på jobb. Jeg går av på Helsfyr og går til Gamlebyen og finner trappa opp til Ekeberg. Bratte trapper og veier. Jeg brukte 13 minutter opp med små pauser. Det gikk overraskende bra. Så litt på utsikt før jeg gikk videre.

Ekeberg og Ekebergparken har mye historie. Når du går i skogen der vil du finne skålgroper i stein, gravhauger, røyser, steinsetninger og gamle kirkegårdsmurer bare for å nevne noe. Man må nesten ta turen opp dit for å se det hele selv.

Jeg var så heldig med været! Sola skinte allerede før 06 og det gjør turen perfekt! Det er over med mørke morgener, hålkedrit og broddebruk og refleks gjør ikke noe om blir glemt lenger. Jeg liker sånne tidlige morgener. Det er fortsatt kjølig, men det er bare deilig. Trenger ikke 20 grader jeg altså. Holder med 5-15 grader og sol. Bare det er opphold!

Jeg gikk på stier og av stier. Jeg var litt nysgjerrig på historiene rett og slett. Jeg så også mange artige og fine skulpturer og tok veldig mange bilder. Følg meg på Instagram, ingridmv_88 for å se de fleste der etterhvert framover. Men noen deles her også.

Etter å ha gått en lang runde fortsatte turen ned til sentrum igjen. Jeg gikk ned Kongsveien bak Sjømannsskolen. På Kongshavn før i tiden ble det spilt teater om sommeren og det var mange kjente der, som Kari Diesen og Aud Schønemann. Siste forestilling var i 1946. Toget gikk nesten rett igjennom scenen der. Nå er alt borte. Mye interessant og gammel Oslohistorie som forsvinner for det mer nye og moderne, noe som er ganske synd.

På vei ned tenkte jeg at siden det var så fint vær og jeg like godt var i gang kunne jeg gå til jeg fikk 20’000 skritt, jeg var allerede oppi 15’000 så det skulle jeg få til. Og når jeg satt på bussen hjem 09.34 hadde jeg godt over målet mitt og kunne dra hjem med god samvittighet.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *